Nowy elektroniczny asystent wejdzie w skład tzw. "track apps", wśród których znajduje się m.in. system Launch Control (umożliwia jak najbardziej efektywny start pojazdu). Line-Lock ma być przydatny w wyścigach równoległych, np. na 1/4 mili. Ma za zadanie pomóc w rozgrzaniu opon przed startem.
Używany Ford Mustang - sprawdź ogłoszenia
Gdy funkcja jest aktywna, wystarczy zdjąć nogę z hamulca i wcisnąć gaz do dechy, a elektronika zajmie się resztą. Przednie hamulce będą zablokowane, podczas gdy tylne zwolnione. W ten sposób tylne koła napędowe będą produkować kłęby dymu. Potem wystarczy uruchomić procedurę startową i wystrzelić do przodu.
Lepsza przyczepność to jedno, a widowiskowość to drugie. Nie oszukujmy się, wielu właścicieli nowego Mustanga będzie używać systemu Line-Lock poza torami wyścigowymi. Nawet bez jakichkolwiek umiejętności czy modyfikacji hamulców, będą oni mogli zrobić trochę dymu i popisać się na ulicy czy parkingu.
Ford przypomina, że systemu wolno używać tylko na zamkniętych obiektach, a z drugiej strony ostrzega, że wykorzystywanie auta w wyścigach skutkuje utratą gwarancji. Czegoś tu nie rozumiemy....
ZOBACZ TAKŻE: