Outback kreowany jest na odrębny model, jednak nie trzeba specjalisty, by zauważyć pokrewieństwo z Legacy kombi. Podobnie jak poprzednio, Outback debiutuje chwilę po sedanie Legacy. to już piąta generacja terenowego kombi Subaru.
Bryła nadwozia została narysowana na wzór poprzednika, ale z przodu widać światła w stylu znanym z WRX STI i oferowanego w Japonii Levorga. Na zderzakach zastosowano listwy ochronne, szkoda jedynie, że po bokach nadwozia ograniczają się do progów i dolnych krawędzi drzwi. Na uwagę zasługują też masywne relingi o ciekawym kształcie.
Chociaż nowy Outback wygląda podobnie, to sporo zmieniono. Subaru chwali się nowym kątem pochylenia przedniej szyby, której dolna krawędź przesunięto o 5 cm do przodu. Siedzenia są teraz mocowane nieco wyżej, rozstaw osi wzrósł nieznacznie o 0,5 cm, długość o 1,5 cm, a szerokość o niecałe 2 cm. Subaru twierdzi, że przekłada się to na większą przestrzeń na wysokości ramion i większy bagażnik. Największe wrażenie robi jednak prześwit wynoszący 22 cm, nie każdy samochód terenowy może się pochwalić takim wynikiem, nie mówiąc o rekreacyjnym crossoverze.
Na rynku amerykańskim w ofercie będą dwa silniki: B4 2.5 (175 KM) i B6 3.6 (256 KM) oferowane standardowo ze skrzynią bezstopniową CVT. Na pokładzie nie zabraknie systemów bezpieczeństwa, wśród których znajdziemy poprawiony Active Torque Vectoring, Rear Vehicle Detection System, Blind Spot Detection, Lane Change Assist i Rear Cross Traffic Alert.
Nie jest znana data europejskiej prezentacji nowego Outbacka, ale miejmy nadzieję, że nastąpi to jeszcze w tym roku. W USA terenowe kombi Subaru trafi do sprzedaży w połowie tego roku.
ZOBACZ TAKŻE: