Najnowszy, seryjny Golf R jest wyposażony w czterocylindrowy silnik 2.0 TSI o mocy 300 KM. We współpracy ze skrzynią DSG i napędem na cztery koła auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,9 s. Volkswagen uznał jednak, że to nadal za mało i wyposażył kompakt w silnik (jeszcze nie wiadomo jaki) generujący 400 KM mocy i 450 Nm momentu obrotowego. W rezultacie hot hatch osiąga pierwszą "setkę" ze startu zatrzymanego o sekundę szybciej - w 3,9 s. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 280 km/h.
Ponad 1200 ogłoszeń używanych Golfów
Zmiany objęły również nadwozie i wnętrze samochodu. Body kit składa się z muskularnych zderzaków, poszeronych nadkoli, wielkich obręczy kół i pakietu spoilerów. Nieoficjalnie mówi się też o panelach z włókna węglowego, mających obniżyć masę pojazdu. W kabinie zainstalowano kubełkowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami i otworami na pasy szelkowe.
Na koniec schodzimy na ziemię. Volkswagen zastrzega, że Golf R 400 to tylko koncept bez jakichkolwiek szans na produkcję. Niemniej jednak z zaciekawieniem czekamy na premierę tego auta na salonie w Pekinie.
ZOBACZ TAKŻE: