Będzie to model SL 400, który otrzymał nową jednostkę napędową. Wolnossące V6 o pojemności 3,5 litra zostało zastąpione trzy litrową jednostką, która dzięki dwóm turbosprężarkom generuje więcej mocy. Dokładnie 27 KM i 110 Nm więcej co oznacza, że SL 400 napędzają 333 konie mechaniczne i 480 Nm momentu obrotowego. Dzięki temu pierwsze 100 km/h pojawia się na liczniku po 5.2 sekundy, czyli o 0.7 szybciej niż w przypadku modelu 350.
Oczywiście nie tylko dla podniesienia osiągów Mercedes zdecydował się wymienić silnik. Nowa jednostka jest na tyle oszczędna i emituje tak mało gazów, że spełnia najwyższe normy emisji spalin, czyli Euro 6. Również po raz pierwszy w historii seryjnej produkcji silników, niemiecki producent zastosował system bezpośredniego wtrysku paliwa z systemem natryskowo prowadzonego spalania. Szczerze mówiąc chcielibyśmy zobaczyć na czym polega ten system, bo takie pojęcie było nam do tej pory obce. W efekcie silnik ma podobno apetyty na paliwo w granicach 7,3 litra.
ZOBACZ TAKŻE: