Jaguar F-Type nie jest formalnym następcą XK, ale w ostatnich latach rynek dużych samochodów sportowych znacząco się skurczył. Sprzedaż modelu XK spadła do ok. 4 tys. sztuk rocznie. Trudno dziwić się marce Jaguar, że mimo odmiennego charakteru obydwu sportowych modeli, woli promować swój najnowszy produkt. Bardziej surowy, ale też o wiele bardziej emocjonujący.
Uwolnienie mocy produkcyjnych po zakończeniu produkcji XK pozwoli rozwinąć produkcję F-Type'a oraz przygotować nową linię montażową najmniejszego planowanego sedana, opartego na nowej aluminiowej platformie, który będzie nosił nazwę XE. Jego sprzedaż ma się rozpocząć już w 2015 roku.
Nie należy też zapominać, że Jaguar planuje rozpoczęcie produkcji SUV-a konkurencyjnego dla Porsche Cayenne, czy BMW X5. Zwiastunem tego modelu był koncept C-X17 (więcej na jego temat w linkach poniżej).
ZOBACZ TAKŻE: