Od swego debiutu w styczniu 2011 roku, CT 200h trafił do co najmniej 42000 nabywców na naszym kontynencie, co stanowi około 25% całkowitej wielkości sprzedaży tego modelu na świecie. W wielu krajach Europy, w tym Francji, Wielkiej Brytanii, Włoszech, Hiszpanii, Norwegii i Holandii, CT 200h jest najlepiej sprzedającym się Lexusem. W Polsce Lexus CT 200h znalazł prawie 600 nabywców.
Po trzech latach przyszła pora na lifting. Wśród nowych elementów najbardziej rzuca się w oczy duży grill połączony z dolnym wlotem powietrza w zderzaku. Modernizacji uległy też lampy i tylny zderzak. Świeżego wyglądu mają dodać również nowe wzory aluminiowych felg 16- i 17-calowych.
W środku znajdziemy nową kierownicę, zegarowe wskaźniki typu Optitron są teraz dostępne wraz z integralnym wyświetlaczem TFT o przekątnej 4,2 cala, który może współpracować z zestawem multimedialnym i można go obsługiwać przyciskami w kierownicy. System multimedialny ma teraz dwa wejścia USB i obsługuje smartfony.
CT200h jest napędzane silnikiem benzynowym 1.8 (99 KM) wspieranym przez silnik elektryczny (82 KM). Cały układ hybrydowy generuje łącznie maksymalnie 136 KM i pozwala rozpędzić małego Lexusa od 0 do 100 km/h w niespełna 10,3 sekundy. Nowe jest oprogramowanie bezstopniowej skrzyni biegów CVT, dzięki czemu otrzymano bardziej liniową charakterystykę prędkości obrotowej, ściślej dopasowaną do zmian prędkości jazdy. Średnie zużycie paliwa wynosi 3,6 l/100 km.
Samochody hybrydowe stają się coraz tańsze. Odświeżony Lexus CT 200h Elite kosztuje teraz 93 800 zł, prawie 20 tys. zł mniej, niż zeszłoroczny model.
ZOBACZ TAKŻE: