Salon Genewa 2014 | Morgan Plus 4

Morgan to jedna z najbardziej tradycyjnych firm samochodowych w Wielkiej Brytanii. W Genewie zaprezentowała nową wersję modelu Plus 4

Morgan Plus 4 jest produkowany z przerwami od 1950 roku. Nadwozie od samego początku zmieniło się bardzo nieznacznie. Główna różnica pomiędzy poszczególnymi rocznikami polega na zastosowanej technice. Z biegiem lat udoskonalano podwozie, ale też stosowano różne źródła napędu. Pod maskami starszych modeli można znaleźć silniki Standarda, Triumpha, Rovera, a nawet Fiata. Od 2005 roku Morgan postawił na czterocylindrowe jednostki Forda.

Obecnie stosowana jest jednostka 2.0 Dutatec o mocy 145 KM i momencie 187 Nm, łączona z ręczną skrzynią biegów Mazdy. Pozwala rozpędzić Morgana do 100 km/h w 7,5 sekundy i osiągnąć 189 km/h.

AKTUALIZACJA [5.03.2014]

Ciekawość miłośników angielskich roadsterów w końcu została zaspokojona. Morgan oficjalnie potwierdził, że nowy silnik, to w rzeczywistości dobrze znana dotychczasowa jednostka Forda, poddana jedynie tuningowi. Dzięki nowemu mapowaniu jednostki sterującej Duratec zyskał 9 KM, czyli ma obecnie 154 KM mocy i 198 Nm momentu obrotowego. Powściągliwość informacyjna Morgana i tym razem dała o sobie znać. Na oficjalne osiągi "nowego" Plus 4 musimy jeszcze poczekać, ale nie należy spodziewać się dużej ich poprawy.

ZOBACZ TAKŻE:

Samochody z innej bajki | Morgan

Więcej o: