Chińskie firmy motoryzacyjne nie miały dotąd szczęścia na rynku europejskim. Wszelkie próby ekspansji kończyły się mniejszą lub większą porażką. Powód to niska jakość, wysoka awaryjność i niski poziom bezpieczeństwa, a do tego cena niewiele niższa od konkurencji. Jak Chińczycy chcą przekonać Europejczyków do swoich produktów? Great Wall postawił na produkcję w Europie otwierając dwa lata temu fabrykę w Bułgarii. Qoros ma inną strategię, chce pokazać że chińskie samochody także mogą być bezpieczne i solidnie wykonane. Na dobry początek Qoros 3 zdobył pięć gwiazdek w testach Euro NCAP (szczegóły w linku poniżej).
Qoros 3 to samochód segmentu C. Pod koniec zeszłego roku na jego rodzimym rynku zadebiutował sedan. Firma nie spieszyła się z jego debiutem w Europie, gdzie tej klasie warto zaprezentować hachbacka. Qoros 3 z pięciodrzwiowym nadwoziem zadebiutuje już wkrótce w Genewie.
Oto najpopularniejszy samochód segmentu C. Ile trzeba za niego zapłacić?
Auto mierzy 4438 mm długości (jest o 177 mm krótszy od sedana), a rozstaw osi to 2690 mm. Pojemność bagażnika nie jest znana, ale patrząc na wysokość umieszczenia tylnej półki będzie spora. Na desce rozdzielczej umieszczono 8-calowy wyświetlacz. Będzie on oferowany w standardzie, podobnie jak system audio z czterema głośnikami.
Do napędu posłuży jeden z dwóch silników benzynowych o pojemności 1,6 litra. Pierwszy jest wolnossący i osiąga 126 KM mocy i 155 Nm momentu obrotowego. Współpracując ze skrzynią ręczna o sześciu przełożeniach umożliwia przyspieszenie 0-100 km/h w 11,6 s, a z dwusprzęgłową DCT 12,6 sekundy. Mocniejsza wersja generuje moc 156 KM i 210 Nm momentu dzięki turbodoładowaniu. Będzie on dostępny wyłącznie ze skrzynią DCT oferując przyspieszenie w 9,7 sekundy i prędkość maksymalną 210 km/h.
Sprzedaż na rynku europejskim rozpocznie się w drugiej połowie tego roku. Wszystkie Qorosy sa produkowane w chińskiej fabryce Changshu niedaleko Szanghaju.
ZOBACZ TAKŻE: