Audi przygotowało trzy warianty mocy nowego silnika 2.0 TDI: 136, 163 i 190 KM, czyli dokładnie 100, 120 i 140 kW. Wysoki moment obrotowy (320 lub 400 Nm) dostępny jest przy niskiej liczbie obrotów. Nowe silniki wyposażone są w system SCR oczyszcza spaliny z tlenków azotu. Zużycie paliwa w trybie mieszanym wynosi od 3,9 do 4,6 l/100 km, co przekłada się na emisję dwutlenku węgla od 104 do 119 g/km.
Poznaj cennik Audi A4, A5 i A6
Modele Ultra wyposażane są seryjnie w manualną skrzynię biegów, w której górne przełożenia nieco wydłużono. Opcjonalnie, w Audi A6 dostępna jest nowa siedmiostopniowa przekładnia S-Tronic, która obniża średnie zużycie do 4,4 l/100 km (4,6 litra w przypadku modelu Avant).
Najnowsza technika TDI, najbardziej efektywne skrzynie biegów, sportowy układ wydechowy. Kierowca tego prawie nie zauważa, ale odczuwa przy szybkim przyspieszaniu oraz - dzięki wyjątkowo niskiemu zużyciu - przy płaceniu rachunku na stacji benzynowej. Nasze modele ultra mają też wiele zalet w codziennym użytkowaniu - to coś, co zawsze doceniają klienci - powiedział Prof. dr Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego.
Uzyskanie niskiego spalania było możliwe także dzięki seryjnie montowanemu systemowi Start-Stop i systemu informacji kierowcy z programem efektywnej jazdy. W modelach A4 i A4 Avant, zużycie obniżają także modyfikacje detali aerodynamiki i niżej zawieszona karoseria.
Do palety ultra marki Audi należy także Audi A3 1.6 TDI Ultra, które zadebiutowało jesienią 2013 jako pierwszy model tej serii. Samochód ten zużywa średnio jedynie 3,2 l/100 km. Wszystkie wersje Ultra można rozpoznać po dyskretnym emblemacie umieszczonym z tyłu pojazdu.
Audi Ultra | Kompendium
ZOBACZ TAKŻE: