Muzeum Porsche bogatsze o wyjątkowy okaz

W piątą rocznicę swojego powstania, kolekcja Muzeum Porsche powiększyła się o niezwykły eksponat, a mianowicie o unikatowy, drewniany pojazd Egger-Lohner C.2 Phaeton, który jest pierwszym projektem Ferdynanda Porsche z 1898 roku

Porsche 918 Spyder | Pierwsza jazda | Ekologiczna brutalność

Po 116 latach samochód w oryginalnym stanie uratowano od zniszczenia i zapomnienia. Teraz P1 (tak w skrócie nazywa się ten model) będzie prawdziwą perełką, otwierającą wystawę w Muzeum Porsche.

Jesteś ciekawy ile kosztuje Porsche 918 Spyder?

P1 - zaprojektowany i zbudowany przez Ferdynanda Porsche, był jednym z pierwszych pojazdów zarejestrowanych w Austrii. Trafił na ulice Wiednia 26 czerwca 1898 roku. Oznaczenie "P1" (Porsche numer 1) wygrawerowano na wszystkich kluczowych elementach samochodu, nadając mu nieoficjalnie taką właśnie nazwę.

Egger-Lohner C.2 Phaeton jest wyposażony w napęd elektryczny o wadze tylko 130 kg i mocy 3 KM (przez krótki czas nawet 5 KM). Prędkość maksymalna wynosi 35 km/h, a zasięg to 80 km. Samochód można było użytkować przez cały rok, dzięki wymiennym elementom nadwozia.

Auto poddano pierwszemu prawdziwemu testowi podczas wystawy pojazdów w Berlinie w 1899 roku, w czasie której zorganizowano wyścig, mający na celu sprawdzenie osiągów prezentowanych samochodów. Do wyścigu za kierownicą P1 przystąpił sam Ferdynand Porsche, który z trzema pasażerami na pokładzie  pokonał 40-kilometrowy dystans 18 minut przed drugim uczestnikiem na mecie. Należy podkreślić, że ponad połowa załóg nie ukończyła zawodów z powodu kłopotów technicznych. P1 okazał się nie tylko szybki i wytrzymały, ale także zużywającym najmniej energii w ruchu miejskim.

Muzeum jest otwarte od wtorku do niedzieli w godzinach 9.00-18.00. Więcej informacji można znaleźć na stronie: www.porsche.com/museum.

ZOBACZ TAKŻE:

Tajemnice Muzeum Porsche | Galeria

Więcej o: