W najnowszym Mitsubishi inżynierowie postawili na połączenie 2-litrowej, benzynowej jednostki spalinowej oraz dwóch silników elektrycznych, po jednym przy każdej z osi. Rozwinięciem skrótu PHEV jest Plug-in Hybrid EV. Oznacza to, że Outlander jest hybrydą, którą można doładowywać z gniazdka.
Sam zestaw litowo-jonowych baterii (12 kWh) pozwala przejechać do 55 kilometrów, a przy w pełni naładowanych akumulatorach oraz zatankowanym pod korek zbiornikiem paliwa pokonać 880 kilometrów. Mitsubishi chwali się, że Outlander PHEV potrafi przejechać 100 kilometrów zużywając jedynie 1,6 l paliwa (chodzi oczywiście o pierwsze 100 km).
Nie potrzebujesz hybrydy? To używanego Outlandera kupisz już za 18 tys. zł
Zupełnie puste akumulatory można całkowicie naładować z gniazdka w czasie około 4,5 godziny. Na naładowanie 80 proc. wystarczy jednak zaledwie 30 minut.
Outlander PHEV oferuje trzy tryby jazdy, wybierane automatycznie. W EV Drive Mode auto porusza się wyłącznie z pomocą silników elektrycznych. W trybie Series Hybrid Mode silnik spalinowy pełni wyłącznie funkcję generatora prądu dostarczając energię do akumulatorów, a w trybie Parallel Hybrid Mode głównym źródłem napędu jest jednostka spalinowa. Silniki elektryczne asystują mu i włączają się, gdy zajdzie taka potrzeba.
SUV wykorzystuje system dwusilnikowego napędu na cztery koła o nazwie Twin Motor 4WD, na który składają się niezależne silniki elektryczne napędzające odpowiednio przednie i tylne koła. System Twin Motor 4WD został zintegrowany ze sprawdzonym systemem kontroli dynamiki pojazdu S-AWC (Super All Wheel Control).
Ile za ekologicznego SUV trzeba zapłacić? Oto polskie ceny tego modelu:
- Mitsubishi Outlander Phev Intense od 176 990 zł
- Mitsubishi Outlander Phev Instyle Navi od 190 990 zł
- Mitsubishi Outlander Phev Instyle Navi Plus od 198 990 zł
Sprawdź ceny nowych Outlanderów
Tanio nie jest, tym bardziej, że za najdroższy model Outlandera (2.2 DID 6MT 4WD 6 MT, 150KM) zapłacić trzeba nieporównywalnie mniej - 141 200 zł. Jednak wiadomo nie od dziś, że ekologiczne modele rządzą się swoimi prawami i ciężko przyrównywać cenę tej wersji do standardowych modeli, a konkurencji póki co trudno szukać. Za niedługo przedstawimy wam pierwsze wrażenia z jazdy nowym modelem Mitsubishi.
ZOBACZ TAKŻE :