Ford Coupe z 1932 roku, zwany 5-window (pięć okien), to bardzo popularny model wśród miłośników hot-rodów w USA. Od jego debiutu minęło już ponad 80 lat, więc coraz trudniej o części. Coraz większe problemy pojawiają się także w związku z korozją. Firma Union Pacific postanowiła wyjść właścicielom tych aut na przeciw i oferuje komplet części "skorupy" nadwozia do tego samochodu (bez pokryw silnika i błotników).
Klient może wybrać dowolną część nadwozia z katalogu, włącznie z drewnianymi ramami tylnych okien, podłogą, zamkiem drzwi, czy tylną klapą. Możliwa jest więc niemal pełna odbudowa zniszczonego auta. Jeśli ktoś kupił zmodyfikowany egzemplarz, może przywrócić częściową oryginalność. Co więcej, możliwe jest zamówienie kompletnych nadwozi w czterech wersjach do wyboru. Są one oferowane z wlotem przed przednią szybą i z otworem na materiałowy dach, lub bez nich (w dowolnej kombinacji). Najważniejsze jednak, że nadwozia budowane są na licencji Forda.
Oferty 4 tysięcy używanych Fordów
Zastanawiacie się, czy można złożyć sobie współczesną wersję Forda Coupe z 1932 roku wyłącznie z nowych części? Na rynku amerykańskim jest multum firm zajmujących się produkcją części aftermarketowych do klasycznych samochodów. Teraz doszło do tego kompletne nadwozie. Z ramą też nie ma problemów, do Forda '32 wytwarza ją m.in. firma Fatman.
Coupe z 1932 roku to nie pierwszy klasyczny Ford, do którego oferowane jest kompletne nowe nadwozie. Firma Dennis Carpenter oferuje kompletne nadwozie Coupe z 1940 roku, a w 2011 roku podczas targów SEMA zaprezentowano nowe nadwozie do Mustanga z lat 1964-1966 ( zobacz tutaj ), obydwa także budowane na licencji Forda.
ZOBACZ TAKŻE: