Cadillac ATS Coupe i zapowiedź ATS-V

W Detroit Cadillac pokazał drugą z czterech planowanych wersję nadwoziową modelu ATS. Coupe ma stawić czoła m.in. BMW serii 4

Oficjalne zdjęcia BMW M3 i M4

Cadillac nie miał specjalnego szczęścia do dużych luksusowych coupe w ostatnich latach. Model XLR (cabrio-coupe) próbował bezskutecznie nawiązać walkę z Mercedesem SL. Z kolei CTS Coupe wydaje się za bardzo niszowy, zresztą jego dni są policzone po prezentacji trzeciej generacji limuzyny CTS w marcu zeszłego roku. Nadzieją na rynkowy sukces ma być stosunkowo niewielki, jak na Cadillaca, model ATS Coupe.

Konkurencja w tej klasie jest mocna. Niemcy mają trzy asy w postaci Audi A5, BMW serii 4 i Mercedesa C Coupe. Amerykanie muszą się także liczyć z japończykami: nowiutkim Lexusem RC i Infiniti Q60 (dawne G Coupe).

Tu znajdziesz używanego Cadillaca

Pod względem konstrukcyjnym Cadillac ATS Coupe bazuje na limuzynie. Rozstaw osi pozostał identyczny (2776 mm), więc i ilość miejsca w środku powinna być niemal identyczna. ATS Coupe będzie na początku oferowany z dwoma silnikami do wyboru. Mniejsza jednostka to dwulitrowa czwórka z doładowaniem osiągająca 272 KM mocy i 400 Nm maksymalnego momentu. W opcji dostępna będzie wolnossąca jednostka V6 3.6 osiągająca 321 KM mocy i  373 Nm momentu. Oba silniki standardowo będą współpracować z sześciobiegowym automatem, ale słabsza jednostka może na życzenie klienta przekazywać napęd za pomocą także sześciobiegowej skrzyni ręcznej. Klient będzie mógł zdecydować się na napęd tylny lub obu osi. Cadillac obiecuje, że rozkład mas pomiędzy osie jest niemal idealny (bliski 50:50).

Cadillac ATS - sedan i coupe to nie wszystko, w przygotowaniu są jeszcze kombi i kabriolet

W podstawowej wersji ATS Coupe będzie zestrojony dość neutralnie, ale jeśli klient będzie chciał bardziej sportowej wersji, w opcji znajdzie kilka użytecznych pozycji. Sportowe zawieszenie, Magnetic Ride Control, hamulce Brembo, "sportowy" układ chłodzenia, czy 18-calowe koła ze sportowymi oponami letnimi mogą uczynić z ATS-a prawdziwe sportowe coupe.

Jeśli i to za mało, trzeba poczekać na wersję ATS-V. Ma być napędzana silnikiem V6 3.6 z dwoma turbinami, dzięki którym moc wzrośnie do 425 KM. Na rynku pojawi się nie wcześniej, niż w 2015 roku.

Lexus RC-F | Wyciekły zdjęcia + wideo

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.