Samochód został oficjalnie zaprezentowany we wrześniu 2013 roku na salonie samochodowym we Frankfurcie. Topowy RCZ wizualnie wyróżnia się przeprojektowanymi zderzakami, łukami dachu w kolorze czarnym matowym , przyciemnionymi reflektorami, nowym wzorem 19-calowych felg, spod których widać czerwone zaciski wzmocnionego układu hamulcowego, oraz stałym tylnym spoilerem, zwiększającym stabilność przy dużej prędkości. We wnętrzu zamontowano mneisjzą kierownicę, skróconą dźwignie zmiany biegów z aluminiową gałką oraz nowe kubełkowe fotele opracowane przez Peugeot Sport.
Auto jest napędzane turbodoładowanym silnikiem benzynowym 1.6 THP. Z tak niewielkiej pojemności wydobyto aż 270 KM mocy. Downsizing w najczystszej postaci. To 170 KM na litr, jednostka spełnia już wymagania normy Euro 6.
RCZ R przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,9 s. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. Samochód wyposażono w niższe zawieszeni i mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Masę pojazdu obniżono o 17 kg w porównaniu z 200-konnym Peugeotem RCZ.
ZOBACZ TAKŻE: