Salon Detroit 2014 | Porsche 911 Targa | Wiatr dla dwojga

Porsche wraca do korzeni. Nowa Targa nie będzie już udawać, że nie jest... Targą

Galeria tygodnia | Porsche 918 Spyder

Porsche 911 Targa pojawiła się w 1967 roku z myślą o rynku amerykańskim. Planowane nowe przepisy w zakresie bezpieczeństwa były zabójcze dla kabrioletów. Aby zagospodarować powstałą lukę Porsche zaproponowało wersję pośrednią zwaną Targa. Solidny pałąk umieszczony w miejsce słupka B stanowił element konstrukcyjny chroniąc pasażerów w razie wypadku. Wielu producentów - m.in. GM - poszło w ślady Porsche i w latach 70. zaczęło oferować sportowe modele ze zdejmowanymi panelami dachowymi.

Ile kosztuje używane Porsche 911?

Kiedy kabriolety powróciły na drogi USA, Targa nadal pozostawała w ofercie producenta z Zuffenhausen. W 1996 roku w serii 993 zrezygnowano z charakterystycznego pałąka na rzecz odsuwanego elektrycznie szklanego dachu i na pierwszy rzut oka trudno było odróżnić Targę od coupe. Aż do dziś. 911-ka serii 991 wraca do korzeni. Za przednimi drzwiami ponownie zagości charakterystyczny pałąk, tym razem wykonany ze stopów aluminium. Za nim, jak dawniej, znajduje się ogromna panoramiczna tylna szyba,  elektrycznie podnoszona, gdy dach ma być schowany. Chęć poczucia wiatru we włosach oznacza konieczność rezygnacji z użycia tylnych foteli zgodnie z przeznaczeniem.

Targa pozostaje nadwoziową alternatywną dla coupe i cabrio. Na pierwszych zdjęciach przedstawiona jest w wersjach 4 i 4S. Pierwsza napędzana będzie silnikiem B6 3.4 o mocy 350 KM, druga motorem B6 3.8 o mocy 400 KM. Klient będzie miał także wybór pomiędzy skrzynią ręczną lub dwusprzęgłową PDK.

ZOBACZ TAKŻE:

Przeżyj Porsche 911 Targa. Zobacz specjalną stronę www

Więcej o: