Prawdopodobnie w tym roku na rynku pojawi się BMW X5 xDrive40e, bo tak ma brzmieć nazwa produkcyjnej wersji X5, do napędu której będzie użyta także energia elektryczna. Będzie ona wyposażona w turbodoładowany silnik spalinowy o pojemności dwóch litrów i silnik elektryczny, które wspólnie pozwolą na osiągnięcie mocy 272 KM. Silnik elektryczny, którego ładowanie będzie możliwe za pomocą kabla (plug-in) pozwoli kierowcy na jazdę w trybie eco bez użycia silnika spalinowego z prędkością 120 km/h. Zasięg napędu elektrycznego prawdopodobnie wyniesie tylko 30 km, ale w trybie hybrydowym BMW X5 40e będzie mogło osiągnąć wynik spalania na poziomie 3,8 litra na 100 przejechanych kilometrów. Jeżeli realnie będzie on możliwy do osiągnięcie, to trzeba przyznać, że jest on imponujący.
Z zewnątrz poza kilkoma detalami i oczywiście dodatkową klapką, która będzie skrywać gniazdo ładowania elektrycznego silnika, elektryczno-hybrydowe X5 nie będzie różnić się od pozostałych wersji. Oficjalny debiut wersji produkcyjnej nastąpi prawdopodobnie w marcu tego roku na salonie w Genewie. Jeżeli jednak okazało by się, że szwajcarskie miasto nie będzie miejscem premiery SAV-a spod znaku BMW, to można być pewnym, że zostanie on pokazany we wrześniu na salonie w Paryżu.
Zobacz także: