Leon Cupra jest napędzany turbodoładowanym benzynowym silnikiem 2.0 TSI, który w zależności od wersji, generuje 265 lub nawet 280 KM mocy. Maksymalny moment obrotowy 350 Nm jest osiągany w szerokim zakresie 1750-5300 obr./min. Topowa wersja samochodu ze skrzynią DSG przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,7 s. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h.
Cupra standardowo jest wyposażona w pełni LED-owe reflektory, adaptacyjne zawieszenie DCC z amortyzatorami o zmiennej sile tłumienia oraz mocniejsze hamulce, które poznamy po czerwonych zaciskach. Pomimo bogatszego wyposażenia, auto jest o 55 kg lżejsze w porównaniu z poprzednikiem.
"Hot hatch" wyróżnia się m.in. przestylizowanym przednim zderzakiem z większymi wlotami powietrza, przyciemnionymi szybami i dwiema owalnymi końcówkami wydechu. Na karoserii, jak i we wnętrzu nie zapomniano o umieszczeniu emblematów "Cupra". Najmocniejszą Cuprę 280 poznamy po specjalnym wzorze 19-calowych obręczy kół, tylnym spoilerze i czarnych obudowach lusterek.
W środku znajdziemy sportową kierownicę oraz mocno wyprofilowane przednie fotele wykończone Alcantarą. Na życzenie oferowana jest też skórzana tapicerka, jak i kubełkowe fotele. Nakładki na pedały oraz listwy progowe są wykonane z aluminium. Elementy ozdobne deski rozdzielczej mogą być pokryte lśniącą czernią lub imitować chrom.
Seat Leon Cupra na początku będzie dostępny w wersjach: 3- i 5-drzwiowej. Nie jest tajemnicą, że w późniejszym czasie do sportowej oferty dołączy wersja kombi ST. Premiera najmocniejszego Leona odbędzie się w marcu na salonie samochodowym w Genewie.