Czas każdej konstrukcji, każdego produktu jest w dzisiejszych czasach policzony. Owszem, może się tak zdarzyć, że z powodu sporego zainteresowania ze strony rynku czas życia produktu wydłuży się, ale tylko do pewnego stopnia. W przypadku samochodów egzekutorami pomagającymi dokonać żywota długowiecznym produktom są przepisy. Z jednej strony rządy poszczególnych państw troszcząc się o nasze bezpieczeństwo zaostrzają je tak, by kupowane przez nas samochody chroniły nas w możliwie jak największym stopniu. Z drugiej strony inne przepisy dbają o środowisko naturalne, więc silniki muszą być stale modyfikowane, by produkowane przez nie spaliny szkodziły w coraz mniejszym stopniu.
Oferta ponad 4 tysięcy używanych Volkswagenów
Zaostrzające się przepisy spowodowały, że 20 grudnia 2013 roku w Brazylii zakończono produkcję Volkswagena Kombi, czyli Transportera T2. Jego debiut miał miejsce w 1967 roku, ale konstrukcja podwozia liczy już sobie 63 lata (VW Type 2). O ile normy emisji spalin są w Brazylii jeszcze dość łaskawe, to te dotyczące bezpieczeństwa okazały się bezlitosne. Volkswagen stwierdził, że dostosowanie do nich konstrukcji samochodu byłoby zbyt kosztowne, stąd decyzja o końcu produkcji.
Jak się okazuje, dla VW Kombi jest jeszcze nadzieja. Minister Finansów Brazylii Guido Mantega zapowiedział, że poszuka prawnych możliwości przedłużenia życia tego modelu bez konieczności przeprowadzania kosztownych modyfikacji. Szkoda, że deklaracja nastąpiła tak późno. Volkswagen ogłosił swoje plany w październiku 2012 roku, Mantega spóźnił się więc o ponad rok. Volkswagen do Brasil zdążył w tym czasie wyprodukować 600 sztuk pożegnalnej serii Last Edition i zakończyć produkcję.