70 proc. tej kwoty ma zostać przeznaczonych na modernizację obecnych i prace nad przyszłymi modelami samochodów (do 2020 roku gama produktowa Audi zostanie powiększona z obecnych 49 do 60 aut), a także na rozwój nowych technologii, w tym nowoczesnych silników spełniających coraz surowsze normy emisji spalin. Na programie mają zyskać również główne zakłady Audi w Niemczech. Ponad połowa planowanych inwestycji ma dotyczyć fabryk w Ingolstadt i Neckarsulm. Koncern informuje też, że już w 2014 roku zwiększy zatrudnienie w skali globalnej.
Sprawdź ceny nowych modeli Audi
Producent z czterema pierścieniami w logo zbuduje swoją pierwszą fabrykę w Ameryce Północnej. Obiekt powstanie w San Jose Chiapa, w Meksyku. Począwszy od 2016 roku będzie tu produkowane Audi Q5. Rok wcześniej firma rozpocznie wytwarzanie modeli A3 Sedan i Q3 w Brazylii, w Sao José dos Pinhais. Dalej unowocześniana będzie fabryka silników w węgierskim Gyor. Niemiecki koncern jest właśnie w trakcie uruchamiania produkcji w swoim drugim zakładzie w Chinach, w Foshan. Tylko w tym roku Audi sprzedało na chińskim rynku ponad 460 tys. samochodów.