Firma Karmann powstała w 1901 roku. Zajmowała się budową nadwozi, kompletnych pojazdów, czy kamperów. Sławę przyniósł model Ghia, a solidny dopływ gotówki wieloletnia współpraca z Volkswagenem. Kłopoty finansowe sprawiły, że po 110 latach Karmann stracił niezależność i został kupiony przez Volkswagena.
Niecałe trzy lata po przejęciu Volkswagen postanowił przypomnieć markę Karmann wypuszczając na rynek specjalną wersję Golfa Cabrio "Karmann Edition". Auto zostało wyposażone w 17-calowe koła Porto , nakładki na progi z logiem marki, elementy ze szczotkowanego aluminium, sportowe fotele z czarną tapicerką z brązowymi wstawkami, system audio (RDC 210), czy czujniki parkowania.
Sprawdź polskie ceny Volkswagena Golfa Cabrio
Pod maską może pracować jeden z trzech silników benzynowych TSI (105-160 KM) lub jeden z dwóch wysokoprężnych TDI CR (105 lub 140 KM). Ceny w Niemczech zaczynają się od 27 275 euro za wersję 1.2 TSI (105 KM). Dodatkowe wyposażenie i przywilej posiadania elementów z logo Karmanna kosztuje ponad 3 tys. euro, bowiem z podstawowym wyposażeniem Golf Cabriolet 1.2 TSI kosztuje tam 24 175 euro.