Klasa C to najpopularniejszy model Mercedesa, ale od czasu wprowadzenia CLA nie jest już bazowym sedanem marki. Władze koncernu zdecydowały się więc na podniesienie prestiżu tego modelu. Samochód upodobniono do flagowej Klasy S, a także zwiększono jego wymiary. Nowa generacja o oznaczeniu W205 jest o 95 mm dłuższa (4686 mm) oraz o 40 mm szersza (1810 mm) od poprzednika. Rozstaw osi powiększono o 80 mm (2840 mm). Rezultatem jest większa ilość miejsca w kabinie, co bezpośrednio przekłada się na poprawę komfortu podróżowania, a także większy bagażnik o pojemności 480 litrów. Mimo tego, że auto urosło jest, ono lżejsze, nawet do 100 kg w zależności od modelu, dzięki wykorzystaniu w aluminiowej konstrukcji.
Nowy Mercedes Klasy C występuje w trzech liniach stylistycznych: eleganckiej (Exclusive) i sportowych (Avantgarde i AMG line). Główną różnicą pomiędzy wersjami jest umiejscowienie gwiazdy, w pierwszym przypadku znajduje się ona klasycznie na masce, a w pozostałych na grillu. Wybierając AMG line dodajemy nadwoziu więcej pikanterii. Opcjonalnie dostępne są w pełni LED-owe reflektory. Według różnych wariantów może być wykończone także wnętrze pojazdu.
Używany Mercedes klasy C już od...
W chwili debiutu rynkowego samochód jest oferowany z trzema silnikami do wyboru: dwoma benzynowymi i jednym dieslem. Wszystkie są standardowo wyposażone w system start-stop i spełniają normę emisji spalin Euro 6. Najsłabszy, turbodoładowany benzyniak (C 180) ma pojemność 1,6 litra i moc 156 KM. Dwulitrowa jednostka (C 200) generuje 184 KM mocy, a turbodiesel o pojemności 2,2 litra ma 170 KM. W niedługim czasie gama jednostek napędowych zostanie powiększona o małego diesla 1.6 o mocy 115 lub 136 KM. W planach jest także 333-konny, 6-cylindrowy motor benzynowy oraz hybryda z jednostką wysokoprężną.
W zależności od wybranej wersji silnikowej, nowa C Klasa będzie wyposażona w jedną z dwóch nowych ręcznych skrzyń biegów lub "automat" 7G-Tronic Plus. Dostępny jest też napęd na wszystkie koła 4Matic. Mercedes Klasy C to pierwsze auto klasy średniej, które może być wyposażone w zawieszenie pneumatyczne Airmatic (opcja). Standardowe układy zawieszenia są oferowane w trzech wariantach: komfortowym, sztywniejszym (Avantgarde) i sportowym, obniżonym o 15 mm.
Na nową C Klasę można już składać zamówienia. Benzynowa wersja C 180 kosztuje w Niemczech od 35 558 euro, a C 200 od 36 414 euro. Odmiana wysokoprężna C 200 BlueTec to wydatek przynajmniej 38 675 euro.