Zdania są podzielone czy duch M3 odszedł wraz z serią E92. Tak czy inaczej skończyła się era fantastycznych pod każdym względem silników wolnossących. O ich cudownym brzmieniu i chęci wkręcania się na wysokie obroty właściciele nowym modeli będą mogli tylko pomarzyć. Nowa jest również nazwa. M3 w wersji Coupe odeszło na zawsze.
Zupełnie nowa "emka" ma 3 litrowy, rzędowy, sześciocylindrowy silnik z TwinPower Turbo o mocy 431 KM. Osiąga 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który stoi do dyspozycji pomiędzy 1800 a 5390 obr./min. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 4,1 sekundy. Moc przenoszona będzie za pomocą 6 - biegowej, manualnej przekładni bądź opcjonalnej skrzyni M z podwójnym sprzęgłem o siedmiu przełożeniach Coupe będzie ważyć 1497 kg i jest lżejsze o około 80 kg od poprzednika.