Mitsubishi Motors Corporation jest firmą, która dotkliwie odczuła skutki globalnego kryzysu po 2008 roku a jego najpoważniejszą konsekwencją był ogromny wzrost kursu jena wobec innych walut. Dla producenta wytwarzającego większość swoich modeli w Japonii , mocny jen znacząco redukuje zyski. W japońskich fabrykach powstają modele: Lancer, Lancer Evolution, ASX, Outlander i Pajero. Mitsubishi L200 oraz Pajero Sport zjeżdżają z taśm zakładów produkcyjnych w Tajlandii. W ostatnich latach firma poniosła także straty w wyniku klęsk żywiołowych takich, jak wielkie trzęsienie ziemi w Japonii czy powódź w Tajlandii. Te poważne problemy udało się jednak przezwyciężyć. Dzięki skrupulatnej realizacji założeń kolejnych dwóch planów restrukturyzacji, pod koniec 2013 roku Mitsubishi Motors jest przynoszącą zyski, niezależną finansowo, globalną firmą średniej wielkości, oferującą samochody na ponad 160 rynkach świata.
Zgodnie z założeniami nowej strategii, Europa jako rynek najbardziej wymagających klientów i najostrzejszej konkurencji, będzie grała ważną rolę rynku odniesienia, który kreuje trendy i wprowadza najostrzejsze normy i standardy. To właśnie dlatego MMC wybrało Europę, jako najważniejszy i największy rynek zbytu elektrycznych samochodów hybrydowych z doładowaniem zewnętrznym - PHEV. Sprzyjające otoczenie ekonomiczne, w tym osłabiony jen a także nowa ofensywa produktowa pozwolą na powrót do wolumenu sprzedaży około 150 000 samochodów rocznie (wyłączając Rosję, Ukrainę i Kazachstan). Już w 2013 roku Stary Kontynent ma być dla Mitsubishi rentowny.
Polska - podsumowanie ostatnich lat i plany na 2014 rok
Pomimo wielu niekorzystnych globalnych czynników ekonomicznych w ostatnich latach sprzedaż samochodów Mitsubishi w Polsce gwałtownie rosła od 2006 do 2010 roku, kiedy to w naszym kraju sprzedano blisko 10 tysięcy samochodów spod znaku Trzech Diamentów. W latach 2011-2013 głównie w następstwie drastycznej, kilkudziesięcioprocentowej zwyżki kursu jen, ale także dzięki innym czynnikom, jak zmiana przepisów dotyczących odliczania podatku VAT przy zakupie aut przez przedsiębiorców, firma notowała spadek sprzedaży w Polsce.
Wiosna 2014 do polskich salonów wjedzie nowe Mitsubishi Outlander PHEV (Plug-in Hybryd Electric Vehicle) -SUV 4x4 od podstaw zaprojektowany jako hybrydowy samochód elektryczny z zewnętrznym ładowaniem akumulatorów. Duży SUV ma oferować łączny zasięg 824 km i zużywać średnio 1,9 l na 100 km.
W połowie roku firma zaprezentuje także dwa modele po znaczącym face liftingu (dokładne informacje na ten temat zostaną opublikowane w późniejszym terminie). W pierwszym kwartale przyszłego roku na polskim rynku zadebiutują również cieszące się dużym zainteresowaniem wersje specjalne kilku modeli z bogatszym wyposażeniem w korzystnej cenie.