Gallardo zadebiutowało 10 lat temu w 40. rocznicę firmy podczas salonu samochodowego w Genewie. Sukces tego modelu przyczynił się do dużego rozwoju marki, a samo Gallardo stało się najbardziej popularnym Lambo. Od 2003 roku powstało w sumie 14 022 egzemplarzy - to rekordowy wynik w dziejach Lamborghini. Przedtem produkowano około 250 samochodów rocznie. W dekadzie modelu Gallardo wolumen rocznej produkcji wzrósł do około 2000 sztuk.
Zgodnie z tradycją, nazwę Gallardo zaczerpnięto od słynnej rasy hiszpańskich byków. Sportowe auto z pięciolitrowym silnikiem V10, nową skrzynią e-gear i napędem na wszystkie koła zyskało wielu zwolenników. W 2005 roku do standardowego nadwozia coupe dołączyła otwarta wersja Spyder. Dwa lata później ofertę poszerzono o odmianę Superleggera, lżejszą i mocniejszą (530 KM).
Lamborghini Gallardo - sprawdź oferty używanych
Sprzedaż drugiej generacji modelu Gallardo rozpoczęto w 2008 roku. Auto zyskało przestylizowane nadwozie, nową jednostkę napędową z bezpośrednim wtryskiem o mocy 560 KM oraz bogatsze wyposażenie. Spyder dołączył bardzo szybko, jeszcze w tym samym roku. Nowa, mocniejsza (570 KM) wersja Gallardo LP 570-4 Superleggera pojawiła się w 2010 roku, a za nią odmiana Spyder Performance. Kolejne warte odnotowania odmiany modelu to: LP 550-2 Valentino Balboni i LP 550-2 Spyder z napędem na tylne koła.
Producent podaje, że łącznie powstały 32 warianty Gallardo, w tym Super Trofeo Stradale i ostatni, najbardziej sportowy z homologacją drogową - Gallardo Squadra Corse, który był ozdobą niedawnego salonu we Frankfurcie nad Menem. Powstawały też odmiany dla policji (obecnie włoska policja dysponuje dwoma takimi egzemplarzami), a także wyścigowe, m.in. dla pucharu Lamborghini Blancpain Super Trofeo.
Gallardo było sprzedawane w 45 krajach na świecie. Blisko połowę ze wszystkich 30 tys. samochodów wyprodukowanych w pięćdziesięcioletniej historii Lamborghini, stanowią egzemplarze Gallardo. Obecnie firma pracuje nad następcą tego modelu.