Salon Los Angeles 2013 | Mercedes GLA 45 AMG

Mercedes pokazał w słonecznej Kalifornii prototyp GLA 45 AMG. Czy oprócz wyglądu czymś szczególnym jeszcze się wyróżnia?

Mercedes A250 Sport | Test | Preludium do AMG

Operacja tworzenia GLA 45 AMG była prosta. Dokonano przeszczepu gotowych podzespołów małego A 45 AMG do bazującego na nim crossovera. Podzespoły mechaniczne  powinny więc pasować, od nowa powstały głównie elementy ozdobne.

Mercedes GLA 45 AMG różni się od swoich "cywilnych" wersji. Grill ma jedno poprzeczne żebro, pod zderzakiem pojawił się czarny spoiler, a po jego bokach specjalne lotki. Z tyłu od razu widać obniżone zawieszenie, które pozytywnie wpłynęło na wygląd auta. Nad tylną klapą pojawił się sporych rozmiarów spoiler, a końcówki wydechu zostały podwojone. Bardzo dużo dla wyglądu robią potężne czarne koła z czerwoną obwódką i oponami w rozmiarze 255/35 R21.

Pod maską żadnych niespodzianek. Dwulitrowy silnik o czterech cylindrach - ten sam, co w A 45 AMG - dzięki turbodoładowaniu osiąga moc 360 KM przy 6000 obr./min. i moment 450 Nm dostępnych w zakresie 2250 - 5000 obr./min. Współpracuje on ze skrzynią AMG Speedshift DCT-7. Osiągi są zbliżone do A 45 AMG, co oznacza przyspieszenie do 100 km/h ze startu zatrzymanego w niecałe 5 sekund.

Mercedes GLA 45 AMG | Wideo

Więcej o:
Copyright © Agora SA