Nowe Mini | Oficjalne informacje i zdjęcia

Doczekaliśmy się, tak wygląda nowa generacja Mini! Auto urosło, ewoluowało stylistycznie i otrzymało trzycylindrowe silniki. Sprzedaż ma się rozpocząć wiosną 2014 roku

Mini Cooper S Bayswater - test

Trzecia generacja Mini pod skrzydłami BMW została zbudowana na platformie UKL1. Nowy model, choć nadal nazywany "Mini", jest znacznie większy. Mierzy 3 821 mm długości (o 98 mm więcej niż poprzednik), 1 727 mm szerokości (+ 44 mm) i 1 414 mm wysokości (+ 7 mm). Zwiększył się także rozstaw osi (+ 28 mm) i rozstawy kół. Efekt? Znacznie więcej miejsca w środku i bagażnik o pojemności 211 litrów (większy o 51 litrów).

W chwili debiutu rynkowego do napędu przewidziano trzy silniki z turbodoładowaniem TwinPower. Dwa są trzycylindrowe, mowa o wysokoprężnej jednostce 1.5/114 KM (Cooper D) i benzynowej, również 1.5 o mocy 136 KM (Cooper). Na szczycie oferty umieszczono czterocylindrowy silnik 2.0/192 KM (Cooper S). Gama jednostek napędowych ma zostać poszerzona jeszcze w ciągu 2014 roku. Pojawią się wersje: One, One D, Cooper SD i sportowa John Cooper Works.

Sprawdź za ile możesz kupić używane Mini

Samochód po raz pierwszy będzie oferowany z opcjonalnym zawieszeniem z regulacją tłumienia amortyzatorów. Do wyboru będą dwa tryby pracy: Comfort lub Sport. Nowe Mini to pierwsze auto w tym segmencie, wyposażone w przednie reflektory, światła przeciwmgielne i tylne światła w technologii LED (opcja). Na życzenie można będzie zamówić także diodowe oświetlenie wnętrza.

Oficjalne prezentacje nowego Mini zaplanowano na równolegle odbywające się salony samochodowe w Los Angeles i Tokio, które rozpoczynają się 20 listopada.

Zobacz wideo
Więcej o: