Już w 2012 roku na targach Electronica w Monachium OSRAM zaprezentował prototyp lampy samochodowej z wykorzystaniem organicznych diod elektroluminescencyjnych OLED. Obecnie firma pracuje nad kolejną fazą projektu, który ma spełniać wymagania ruchu drogowego, nie tylko jeśli chodzi o zastosowanie w światłach tylnych, lecz także w światłach stopu, co pozwoli spełnić wymogi norm Europejskiej Komisji Gospodarczej (ECE).
OLED-y to powierzchniowe źródła światła. Przezroczyste diody oferują nowe możliwości projektowania. Powierzchnię świecącą diod można podzielić na dynamicznie kontrolowane segmenty, tworząc w ten sposób różne scenariusze świetlne, na przykład uruchamiane poprzez naciśnięcie na pilocie przycisku blokowania zamków. Granica stabilności temperatury, będąca największą przeszkodą na drodze do seryjnej produkcji, została podwyższona do wartości 85 stopni Celsjusza, dzięki czemu OLED-y bez problemu wytrzymują pracę w takich warunkach przez kilkaset godzin.