Auto wcale nie jest małe, gdyż bazą jest najnowszy IS. RC mierzy 4693 mm długości, 1838 mm szerokości i 1394 mm wysokości, jest zatem nieznacznie dłuższe (28 mm), szersze (28 mm) i niższe (36 mm) od sedana IS. Dla lepszego rozkładu mas skrócono rozstaw osi (o 70 mm) do 2730 mm. Podobieństwo stylistyczne odnajdziemy w kilku miejscach, ale zarówno lampy, zderzaki, jak i wszystkie elementy nadwozia zaprojektowano od nowa i nie są wymienne.
Paleta jednostek napędowych dobrana jest pod rynek amerykański. Na początku dostępna będzie hybryda RC 300h i benzynowa wersja RC 350. Napęd tej pierwszej składa się z silnika spalinowego R4 2.5 i elektrycznego o łącznej mocy 223 KM. O wiele bardziej do charakteru RC będzie pasował silnik V6 3.5 o mocy 310 KM. Zwieńczeniem oferty ma być model RC-F napędzany silnikiem V8 5.0 o mocy 455 KM. Jego debiut spodziewany jest w styczniu przyszłego roku w Detroit.