Poza najnowszymi benzynowymi, hybrydowymi (w Japonii) i wysokoprężnymi modelami silników SKYACTIV - japoński producent z Hiroszimy po raz pierwszy przedstawi samochód koncepcyjny Mazda 3 SKYACTIV-CNG na gaz ziemny.
W pojeździe zastosowano podwójny układ paliwa umożliwiający korzystanie zarówno z benzyny, jak i gazu CNG. Ponieważ silniki napędzane gazem CNG spalają paliwo pod wyższym ciśnieniem, a jednostka benzynowa SKYACTIV-G standardowo uzyskuje wysoki wskaźnik kompresji, można ją łatwo zmodyfikować na potrzeby gazu CNG, co wymaga tylko drobnych zmian.
W modelu SKYACTIV-HYBRID, oferowanym wyłącznie na rynku japońskim, połączono silnik elektryczny ze specjalnie zaprojektowanym dwulitrowym silnikiem benzynowym SKYACTIV-G.
Mazda nie podaje, czy i ewentualnie kiedy nowe wersje silnikowe trafią do sprzedaży w Europie.