Układ hybrydowy - pierwszy w historii marki Mazda - nie jest konstrukcją własną. Mazda nie ukrywa, że technologie kupiła od Toyoty. Jednak nie musicie się obawiać, że do salonów trafią Mazdy 3 wyposażone w układ napędowy Priusa. Mazda nabyła prawa do technologii, ale układ stworzyła od podstaw.
Podstawą napędu jest benzynowy silnik 2.0 Skyactive-G znany z modeli Mazda3, Mazda6 i CX-5. Do niego dodano silnik elektryczny. Obie jednostki współpracują ze skrzynią bezstopniową wyposażoną w znany z hybrydowych Toyot układ PRNDB. Średnie zużycie paliwa wynosi - wg japońskiej normy - 3,2 l/100 km.
Nie jest znana moc zastosowanych silników, ani zasięg w trybie elektrycznym. Wiadomo natomiast, że oprócz rodzimej Japonii hybrydowa Mazda będzie oferowana w pierwszej kolejności na rynku amerykańskim. Więcej szczegółów poznamy tuż przed rozpoczęciem salonu tokijskiego (22 listopada - 1 grudnia).