Toyota ProAce nie jest konstrukcją własną Toyoty, ani też nową. Samochód to konstrukcja francusko-włoska, znana w obecnej formie od 2007 roku jako Citroen Jumpy, Fiat Scudo i Peugeot Expert. Teraz auto będzie dostępne również jako Toyota. ProAce zastąpi w portfolio japońskiego producenta oferowany w Europie model HiAce (xH10).
Auto występuje w dwóch wariantach długości: L1 mierzy 480 cm, L2 - 513 cm (rozstaw osi dla obu wersji to odpowiednio 300 i 312 cm). Klienci mogą również wybrać wysokość auta. Dla wersji H1 wynosi ona 194 cm, dla odmiany H2 - 227 cm. W zależności od wybranego wariantu, przestrzeń bagażowa wynosi 5, 6, lub 7 m3 . Ładowność wynosi 1200 kg, a uciąg przyczepy to 2000 kg. Dostęp do przestrzeni ładunkowej zapewniają odsuwane drzwi boczne, a z tyłu klapa unoszona do góry, bądź para drzwi otwieranych na boki. Oprócz blaszaka dostępne będą wersje przeszklone z osobowymi włącznie.
Jednostki napędowe to dwa silniki Diesla (PSA) o pojemności 1,6 l (90 KM/180 Nm) i 2,0 l (dwa warianty mocy: 128 KM/320 Nm lub 163 KM/340 Nm). Mniejszy silnik współpracuje ze skrzynią pięciobiegową, większy (w obu wariantach mocy) za skrzynią sześciobiegową.
Podstawowa wersja Life 1.6 kosztuje 100 737 zł (brutto) i zawiera w standardzie takie elementy wyposażenia jak m.in. ABS, układ wspomagający hamowanie BA, system stabilizacji toru jazdy VSC, elektrycznie regulowane szyby przednie, kierownica regulowana w poziomie i w pionie, czy zamek centralny. Aby mieć na pokładzie klimatyzację trzeba dopłacić 4 900 złotych, bądź zdecydować się na wersję Active (dopłata 8 000 zł).