Podobnie jak niedawno zaprezentowane coupe również kabriolet odcina się od swojej dotychczasowej nazwy. Otwarta wersja serii 4 bazuje całkowicie na modelu coupe. Jedyna różnica - jest o 10 mm wyższa.
Rozwiniętą przejętą z serii 3 składaną konstrukcję metalowego dachu. Elektrycznie składany daje się otwierać i zamykać także w trakcie jazdy do 18 km/h. Cała operacja trwa 20 sekund. Przy zamkniętym dachu bagażnik mieści 370 litrów. Po rozłożeniu powierzchnia kurczy się do 220 litrów. Dzięki rozkładanemu tylnemu oparciu można przewieźć również nieco dłuższe przedmioty.
W środku zamontowano zupełnie nowe fotele z zintegrowanymi pasami bezpieczeństwa. Za dopłatą mogą one być wyposażone w ciepły nadmuch powietrza w okolicy szyi. Deska rozdzielcza jest identyczna jak w coupe. Również wszystkie dodatki z listy opcji pokrywają się dla obydwu modeli.
Kabriolet oferowany będzie w liniach czterech wyposażenia: Sport Line, Modern Line, Luxury Line oraz z pakietem M. Początkowo do wyboru klienci będą mieli trzy jednostki napędowe. Topowa wersja to 435i z 306 konnym, rzędowym, trzylitrowym silnikiem sześciocylindrowym. Poza tym oferowany będzie model z dwulitrowym, turbodoładowanym silnikiem R4 o mocy 245 KM i 184 konnym dieslem o pojemności również dwóch litrów. Kabriolet pojawi się w salonach BMW okolicach marca 2014 roku.