Nowa klasa C będzie miała wyraźniej dynamiczne kształty. Widać to chociażby po zdecydowanie bardziej opadającej linii dachu i krótkim bagażniku. Nowy model w porównaniu z poprzednikiem będzie miało zdecydowanie więcej przetłoczeń. Ogólnie nowy model ma być podobny do studyjnego F800. W środku klasa C będzie mieszanką z klasy A, CLA i GLA.
Do budowy ma zostać użytych duża ilość lekkich materiałów. Głównie chodzi tu o takie elementy karoserii jak maska silnika czy klapa bagażnika. Dieta ma przynieść oszczędność rzędu 20% w zużyciu paliwa w porównaniu do obecnej generacji.
Początkowo na rynku pojawi się wersja C220 CDI z silnikiem o mocy 170 KM. Poza tym oferowane będą modele C 250 CDI (204 KM), C 350 (306 KM). Silniki czterocylindrowe będą pochodziły z kooperacji Mercedesa z Renault. W ofercie znajdzie się również model hybrydowy. Nie zabraknie wersji AMG, która napędzana będzie podwójnie doładowanym, czterolitrowym silnikiem V8 o mocy 450 KM.
Klasa C oferowana będzie w wersji kombi, coupe oraz rozważana jest również klasa C Cabrio.