Salon Frankfurt 2013 | Porsche 918 Spyder

Jest mocniejszy i szybszy niż się wcześniej wydawało. Porsche 918 Spyder pokonał północną pętle Nurburgringu poniżej...

Prace nad ostateczną wersją tego samochodu trwały do ostatniej chwili. Dowodem na to jest choćby fakt, że jeszcze w maju 918 Spyder miał mieć "jedynie" 770 KM i przyspieszać do setki w 3,2 s. Teraz już wiadomo, że topowe Porsche jest mocniejsze i szybsze.

Porsche stawia na hybrydy

Nowe Porsche 918 Spyder nie jest tak ekstremalne, jak jego poprzednik 959 z lat 80. Wtedy Porsche 959 szło łeb w łeb z Ferrari F40 bijąc się o tytuł najszybszego samochodu na świecie. Dziś firma z Zuffenhausen nie zamierza brać udziału w wyścigu zbrojeń. Zamiast tego woli tworzyć samochody, które są niesamowicie szybkie nie tylko na prostej.

Najnowsze 918 Spyder w wersji produkcyjnej ma już za sobą próby na północnej pętli toru Nurburgring - mekki wszystkich producentów testujących swoje samochody. Wynik jest imponujący. Rekordowy czas okrążenia to 6 minut 57 sekund. Wśród samochodów seryjnych szybciej poradziły sobie jedynie dwa Radicale (SR8 i SR8 LM).

Źródłem sukcesu jest układ napędowy. Porsche 918 jest hybrydą, ale jak widać całkiem całkiem żwawą. Podstawę napędu stanowi silnik V8 4.6 generujący 608 KM. Ale jak to w hybrydzie jest on wspomagany przez dwa silniki elektryczne o mocach 156 i 129 KM. Łączna moc układu przekazywana na koła w chwili największego zapotrzebowania to imponujące 887 KM. Nie dziwi zatem, że pierwsza setka pojawia się na liczniku po 2,8 sekundy, druga po 7,7 sekundy, a trzecia po 22 sekundach. Prędkość maksymalna wynosi 344 km/h.

Oczywiście jak przystało na hybrydę 918 Spyder zużywa niewiele paliwa. Porsche twierdzi, że średnie zużycie wynosi 3-3,3 l/100 km.

Więcej o: