Samochodom koncepcyjnym Smarta nie można zarzucić nudnej stylistyki. Otwarte nadwozia, ciekawe detale i futurystycznie zaprojektowane wnętrza to elementy na które zawsze możemy liczyć. Pytanie tylko co mają przedstawiać?
Smart FourJoy powstał w określonym celu. Ma zwiastować nowe modele firmy: ForTwo i ForFour w nowych odsłonach, bo wszystko wskazuje, że będą ze sobą spokrewnione. Na gotowe do produkcji samochody musimy poczekać do kolejnej jesieni, a ich sprzedaż rozpocznie się prawdopodobnie dopiero na początku 2015 roku.
Przygotowując trzecią generację ForTwo Mercedes porozumiał się z Renault. Nowy Smart powstanie na tej samej platformie, co nowe Twingo. Umieszczony z tyłu silnik będzie francuski - to trzycylindrowa jednostka TCe, prawdopodobnie o pojemności 0,9 litra. Płyta podłogowa będzie przystosowana do zamontowania silnika z przodu, z czego zamierza skorzystać Renault. Oba auta nie będą więc stanowić dla siebie bezpośredniej konkurencji.
Długość Fourjoy wynosi 3,49 m i odzwierciedla wymiary przyszłego ForFour. Wskazówką co do modeli produkcyjnych jest też zastosowany w prototypie silnik elektryczny. Rozwija on 74 KM i korzysta z energii zgromadzonej w akumulatorach o pojemności 17,6 kWh. To znaczna poprawa w stosunku do napędu Smarta eDrive (41 KM, 12 kWh).