Popularna "Dyskoteka" otrzymała przestylizowany przód, na który składają się: nowa osłona chłodnicy, przeprojektowany zderzak i nowe reflektory ze światłami do jazdy dziennej w technologii LED. Zmiany wizualne obejmują też dwa nowe wzory aluminiowych obręczy kół. Ponadto dla modeli 2014 dostępny będzie pakiet "Black Design" ze zmienionymi detalami i 19- lub 20-calowymi felgami aluminiowymi w czarnym kolorze.
Zmieniono także oznaczenie modelu. Po raz pierwszy nazwa "Discovery" widnieje na masce, zamiast napisu "Land Rover". Z kolei z tylnej klapy zniknęły cyfra "4", wskazująca numer generacji, a także oznaczenie wersji silnikowej, które znajduje się teraz na przednich drzwiach.
5-litrowa jednostka V8 przechodzi do historii. Potężny motor zastąpiono mniejszym V6 o pojemności 3 litrów, ale z kompresorem, który generuje 340 KM mocy i 450 Nm maksymalnego momentu. Na rynkach, gdzie popularne są Diesle, nowy Discovery będzie dostępny z dwoma silnikami tego typu: 211-konną jednostką 3.0 TDV6 oraz mocniejszą SDV6, rozwijającą 256 KM. Wszystkie wersje zostaną standardowo wyposażone w 8-topniową automatyczną skrzynię biegów ZF oraz system Stop-Start.
W Discovery 2014 można zamówić system audio marki Meridian. Standardowy zestaw składa się z 8 głośników o mocy 380 W, podczas gdy system premium ma 825 W i 17 głośników. Na liście opcji znalazły się nowe systemy bezpieczeństwa: Wade Sensing (kontroluje głębokość brodzenia), Blind Spot Monitoring (ostrzega o pojazdach znajdujących się w martwym polu), Closing Vehicle Sensing i Reverse Traffic Detection (ostrzegają kierowców o zbliżających się pojazdach oraz podczas cofania)) oraz system kamer z widokiem dookoła samochodu.
W Wielkiej Brytanii sprzedaż Land Rovera Discovery 2014 rozpocznie się już w połowie listopada br. W następnej kolejności auto trafi na kolejne rynki.