Salon Frankfurt 2013 | Mocny Diesel w Panamerze

Porsche stawia na kurację wzmacniającą. Wysokoprężna Panamera będzie mieć o 20% mocniejszy silnik. Premiera już we Frankfurcie

Jeżeli ktoś nie chciał kupić Panamery z silnikiem wysokoprężnym ze względu na niewystarczającą moc, teraz może rozważyć tę opcję jeszcze raz. Porsche przygotowało mocniejszą wersję silnika V6 3.0 rozwijającą teraz 300 KM. Zastąpi on poprzednią, mogącą się pochwalić mocą "zaledwie" 250 KM.

Porsche Panamera Plug-in Hybrid - test | Klonowanie Waltera

Nowa jednostka ma sporo części zaprojektowanych z myślą o większej mocy, jak wałki rozrządu, czy układ tłokowo-korbowy. Turbosprężarka generuje teraz większe ciśnienie (3 bary zamiast 2,5). Moc 300 KM uzyskiwana jest przy 4000 obr/min, a maksymalny moment obrotowy wynosi 650 Nm (wzrost o 100 Nm) i jest dostępny w zakresie 1750-2500 obr/min.

Wzrost mocy o 20% nie pozostał bez wpływu na osiągi. Przyspieszenie 0-100 km/h może zająć teraz ledwie 6 sekund, dotychczas 6,8 s. Prędkość maksymalna wzrosła z 244 do 259 km/h. Lepsze osiągi silnika wpłynęły na spalanie, ale bardzo nieznacznie. Średnia konsumpcja wynosi teraz wg Porsche 6,4 l/100 km, ledwie 0,1 l więcej, niż w dotychczasowej wersji.

Większa moc i lepsze osiągi to nie wszystko. Panamera Diesel otrzymała system PTV+ (Porsche Torque Vectoring Plus) kontrolujący mechanizm różnicowy tylnej osi. Zmieniono też nastawy zawieszenia i skrócono przełożenia w ośmiobiegowej skrzyni Tiptronic S.

Debiut Panamery z nowym Dieslem będzie miał miejsce podczas salonu samochodowego we Frankfurcie. W salonach auto pojawi się w styczniu przyszłego roku.

Więcej o: