Silnik 1.6 THP to bardzo rozwojowa konstrukcja. W najmocniejszych seryjnych odmianach osiąga 270 KM. Ten silnik znalazł się pod maską Peugeota RCZ-R, a niedługo będzie napędzał też 308 R. Moc maksymalna jest osiągana przy 6000 obr/min, a moment obrotowy wynoszący 330 Nm już przy 1900 obr/min. To zapowiada świetne osiągi. Na szczegóły musimy jeszcze poczekać.
Prototyp mocnego Peugeota 308 zostanie pokazany we Frankfurcie w przyszłym, miesiącu. Zobaczymy pomalowany na dwa kolory prototyp uzbrojony w ogromne zderzaki, przedni z potężnymi wlotami powietrza, tylny za zgrabnie wkomponowanymi końcówkami wydechu. Nad tylną szybą w spory spoiler wkomponowano podwójne światła stopu.
Peugeot planuje też mocniejszą wersję 208-ki. Mocniejszą od standardowego 208 GTi. Jedna z plotek mówi o zastosowaniu tego samego silnika, co w RCZ-R. 208-ka z silnikiem o mocy 270 KM to byłby prawdziwy "game changer". Pewne jest za to, że Francuzi z PSA pracują nad wersją limitowaną 208 GTi Pikes Peak. Na szczęście nie skończy się na kilku paskach ozdobnych. GTi Pikes Peak będzie napędzany wersją 1.6 HTP o mocy szacowanej na 220-230 KM.