Mercedes S 500 Plug-In Hybrid: 3 litry na 100 km?

Mercedes-Benz zaprezentował kolejny wariant hybrydowy nowej Klasy S W222. Nazywa się S 500 Plug-In Hybrid i ma być mistrzem oszczędności w segmencie luksusowych limuzyn

E-Klasa przeszła facelifting | Galeria

To już trzecia wersja z napędem hybrydowym w ofercie nowej Klasy S, która składała się do tej pory z odmiany S 400 Hybrid i S 300 BlueTec Hybrid. Najnowszy wariant to hybryda z możliwością ładowania litowo-jonowych baterii ze źródła zewnętrznego (zwykłego gniazdka elektrycznego).

Wyłącznie na napędzie elektrycznym pojazd może poruszać się bezemisyjnie na dystansie około 30 km. Mercedes przekonuje, że w ściśle określonych warunkach pojazd wydziela tylko 69 g CO2/km, co odpowiada zużyciu 3 litrów benzyny na 100 km.

Oszczędny charakter samochodu nie ogranicza kierowcy tylko do spokojnej jazdy. Jest też czym przycisnąć. Turbodoładowany motor 3.0 V6 (245 kW i 490 Nm) we współpracy z silnikiem elektrycznym (80 kW/340 Nm) pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 5,5 s. Prędkość maksymalna wynosi 250 km/h.

Ile kosztuje nowa Klasa S?

Do wyboru są cztery tryby pracy systemu hybrydowego:

- Hybrid (normalna, automatyczna praca układu przy udziale jednostki spalinowej i elektrycznej)

- E-Mode (tylko napęd elektryczny)

- E-Save (w pełni naładowana bateria jest oszczędzana na późniejszą jazdę w trybie E-Mode)

- Charge (bateria jest ładowana podczas jazdy)

Mercedes S 500 Plug-In Hybrid zadebiutuje oficjalnie na zbliżającym się salonie samochodowym we Frankfurcie, ale jego sprzedaż rozpocznie się dopiero w przyszłym roku.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.