Lexus RC-F - konkurent BMW M4

Jeszcze w tym roku Lexus pokaże model RC, czyli dwudrzwiową wersję IS-a. Już wiadomo, że pod maską wyląduje m.in. silnik 5.0 V8

Miłośnicy sportowych samochodów japońskich muszą poczekać do Listopada. Wtedy, podczas salonu samochodowego w Tokio, Lexus pokaże model RC. Nie chodzi jednak o żadną zabawkę typu radio control, ale o prawdziwy samochód. Dla prawdziwych mężczyzn, dodajmy.

Fabryczni tunerzy | Lexus F

Lexus RC będzie dwudrzwiową odmianą modelu IS. Czyli w końcu Toyota zdecydowała się na nieduży coupe ze stylizowaną L-ką na atrapie chłodnicy. A co znajdziemy za nią? Zacznijmy od najnudniejszego napędu. RC będzie występował jako 300h, czyli pod maską będą współpracowały dwa silniki: benzynowy R4 2.5 i elektryczny. A teraz pora na jednostki zadowalające się wyłącznie benzyną.

Podstawowy ma mieć pojemność 2.0 i wspomagać się turbodoładowaniem. Będzie to nowa jednostka i jeszcze nie wiadomo jaką mocą będzie się legitymować. Większy i z pewnością mocniejszy będzie 3.5 V6 (310 KM) wyposażony w mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (Torsen LSD). Na koniec najlepsza informacja. RC będzie oferowany w wersji F. Oczywiście pakiet stylistyczny F-Sport też będzie dostępny, ale mowa o wyczynowej wersji, będącej bezpośrednim następcą Lexusa IS-F.

Pod maską Lexusa RC-F będzie biło pięciolitrowe V8 znane z modelu IS-F, ale podkręcone do 455 KM. Skrzynia biegów o ośmiu przełożeniach pozostanie bez zmian. W stosunku do "cywilnych" wersji RC-F będzie miał elementy nadwozia wykonane z włókien węglowych, zmodyfikowane tylne zawieszenie, system Lexus Dynamic Handling i 19-calowe koła z oponami Michelin Pilot Sport PS2.

Ceny samochodów marki Lexus znajdziesz tutaj

Więcej o:
Copyright © Agora SA