Włochom najwyraźniej bardzo trudno rozstać się z odchodzącym na emeryturę Gallardo. Jakiś czas temu zaczęli kroczyć drogą wyznaczoną przez Bugatti Veyrona, którego wersje specjalne ciężko dziś policzyć. We Frankfurcie światło dzienne ujrzy Gallardo LP 570-4 Squadra Corse.
Auto dzieli kluczowe elementy z torowym Super Trofeo. Obie wersje bazują z kolei na odmianie Superleggera - pod maskami mają 570-konne V10, napęd na cztery koła i zautomatyzowane skrzynie o sześciu przełożeniach. Sama nazwa najnowszej wersji nawiązuje do oddziału Lamborghini, zajmującego się działaniami w sporcie motorowym, zdradzając jej naturę.
Inżynierowie robili wszystko, by auto nie tylko szybko przyspieszało, ale i możliwie jak najszybciej pokonywało zakręty. Zastosowane na szeroką skalę włókno węglowe pozwoliło obniżyć masę o 70 kg względem standardowego LP 560-4. Dodatkowo, tylne skrzydło Squadra Corse generuje trzykrotnie większy docisk. O szybkie wytracanie prędkości dbają karbonowo-ceramiczne hamulce.
Ile kosztują auta odwiecznego rywala Lamborghini?
Lamborghini Gallardo LP 570-4 Squadra Corse osiąga pierwszą setkę w 3,5 s. Przyspieszenie do 200 km/h zajmuje 10,4 s. Prędkość maksymalna wynosi 340 km/h.