Salon Frankfurt 2013 | Najdoskonalsze z "cywilnych" Gallardo

Lamborghini przywiezie do Frankfurtu kolejną wersję specjalną powoli odchodzącego do historii modelu Gallardo. To będzie najdoskonalsza odmiana, którą można się przemieszczać po cywilnych drogach

Poznajcie Lamborghini uznane za najbardziej odpychające auto w historii

Włochom najwyraźniej bardzo trudno rozstać się z odchodzącym na emeryturę Gallardo. Jakiś czas temu zaczęli kroczyć drogą wyznaczoną przez Bugatti Veyrona, którego wersje specjalne ciężko dziś policzyć. We Frankfurcie światło dzienne ujrzy Gallardo LP 570-4 Squadra Corse.

Auto dzieli kluczowe elementy z torowym Super Trofeo. Obie wersje bazują z kolei na odmianie Superleggera - pod maskami mają 570-konne V10, napęd na cztery koła i zautomatyzowane skrzynie o sześciu przełożeniach. Sama nazwa najnowszej wersji nawiązuje do oddziału Lamborghini, zajmującego się działaniami w sporcie motorowym, zdradzając jej naturę.

Inżynierowie robili wszystko, by auto nie tylko szybko przyspieszało, ale i możliwie jak najszybciej pokonywało zakręty. Zastosowane na szeroką skalę włókno węglowe pozwoliło obniżyć masę o 70 kg względem standardowego LP 560-4. Dodatkowo, tylne skrzydło Squadra Corse generuje trzykrotnie większy docisk. O szybkie wytracanie prędkości dbają karbonowo-ceramiczne hamulce.

Ile kosztują auta odwiecznego rywala Lamborghini?

Lamborghini Gallardo LP 570-4 Squadra Corse osiąga pierwszą setkę w 3,5 s. Przyspieszenie do 200 km/h zajmuje 10,4 s. Prędkość maksymalna wynosi 340 km/h.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.