Seat Ibiza Cupra za 77 700 zł

Do gamy odświeżonej Ibizy dołączyła jej najmocniejsza i najdroższa odmiana - Cupra. w polskich salonach trzeba za nią zapłacić 77 700 zł. Co dostajemy w zamian?

To prawdopodobnie najładniejsze auto w swojej klasie

Ibiza Cupra jest prawie dwukrotnie droższa od bazowej odmiany modelu, za którą trzeba zapłacić okrągłe 40 tys. zł. To jednak wciąż o niespełna 2 tys. zł mniej niż za Volkswagena Polo GTI (od 79 590 zł). Za niespełna 80 tys. zł dostajemy rasowego hot hatcha z doładowanym silnikiem 1.4 TSI o mocy 180 KM i maksymalnym momencie obrotowym o wartości 250 Nm oraz z automatyczną skrzynią DSG o siedmiu przełożeniach. Niestety, nie ma możliwości zamówienia Cupry z manualną przekładnią. Musimy zadowolić się łopatkami zamontowanymi przy kierownicy.

Na tle bardziej spokojnych odmian Cupra wyróżnia się za sprawą ostrzej nakreślonych zderzaków, sporych rozmiarów dyfuzora ze zintegrowanym, centralnie umieszczonym wydechem, czerwonych zacisków hamulcowych i 17-calowych obręczy kół. Sportowa odmiana Ibizy wyposażona jest też standardowo w elektroniczną szperę, obniżone zawieszenie oraz układ ESP z funkcją wspomagania ruszania na wzniesieniu.

Choć poliftingowa Ibiza Cupra dysponuje tym samym silnikiem co poprzedniczka, jest od niej o 0,3 s szybsza - przyspieszenie do setki zajmuje jej 6,9 s. Prędkość maksymalna wynosi 228 km/h.

Dokładny cennik wszystkich wersji odświeżonego Seata Ibizy znajdziecie tutaj: Seat Ibiza | Cennik .

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.