Przekładnia 9G-Tronic będzie standardowym wyposażeniem w odmianie E 350 BlueTec. Zastąpi dobrze już znany, 7-biegowy automat 7G-Tronic.
Nowa skrzynia nie wpłynie na osiągi auta. Rozpędzenie do prędkości 100 km/h wciąż zajmować będzie 6,6 sekundy. Dodatkowe przełożenia pozytywnie wpłyną natomiast na zużycie paliwa. W trybie mieszanym na przejechanie 100 kilometrów E 350 BlueTec potrzebować będzie tylko 5,3 l oleju napędowego (ze skrzynią 7G-Tronic było to 5,5 litra). W mieście również będzie oszczędniej. Zamiast 6,9, E-klasie wystarczy 6,4 litra paliwa. Średnie zużycie paliwa w trasie nie ulegnie zmianie (4,7 l/100 km).
Nową skrzynię otrzyma również odmiana E 220 BlueEfficiency Edition. Ręczną, sześciobiegową przekładnię zastąpi siedmiostopniowy automat 7G-Tronic. Efekt? Średnie zużycie paliwa spadnie z 4,7 do 4,4 l/100 km.
Myślisz o kupnie Mercedesa? Tu znajdziesz polskie ceny wszystkich modeli
W ofercie pojawi się też nowy wariant E-klasy z dopiskiem Natural Gas Drive, który - jak sama nazwa wskazuje - może być zasilany gazem ziemnym. Pod maską pracuje 4-cylindrowy silnik o mocy 156 koni mechanicznych i 269 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Auto rozpędza się do "setki" w 10, 4 sekundy i zużywa średnio 4,3 kg gazu na 100 kilometrów.