Małe BMW dla aktywnych zbudowane jest na bazie prototypu zaprezentowanego podczas tegorocznego salonu samochodowego w Paryżu. Wymiary są identyczne - auto mierzy 4,35 m długości, 1,83 m szerokości i 1,56 m wysokości. Tym co go odróżnia jest sposób zagospodarowania przestrzeni za tylnymi fotelami. Wersja Outdoor wyposażona jest bowiem w specjalne, wysuwane mocowanie dla rowerów górskich. W bagażniku można zmieścić dwa jednoślady i jeszcze zostanie sporo miejsca na bagaże (patrz galeria).
Podobnie jak jego protoplasta, Active Tourer z dopiskiem Outdoor jest hybrydą. Pod maską pracuje benzynowy, turbodoładowany trzycylindrowiec o pojemności 1,5 litra, który napędza koła przedniej osi. Ekologiczny tandem uzupełnia silnik elektryczny. Z kolei jego potencjał wykorzystywany jest w całości do poruszania kół tylnych. Łączna moc hybrydowego napędu to 190 koni mechanicznych. Wystarczy, by rozpędzić auto do setki w czasie "poniżej 8 sekund" i osiągnąć prędkość maksymalną 200 km/h.
Ile trzeba zapłacić za hit BMW? Oto szczegółowy cennik "trójki"
Auto może jeździć w trybie bezemisyjnym, wykorzystując wyłącznie silnik elektryczny. Przy w pełni naładowanych akumulatorach, potrafi w ten sposób pokonać dystans 28 kilometrów. Średnie zużycie paliwa? Na przejechanie pierwszych stu kilometrów BMW potrzebuje 2,5 litra benzyny.