Do tej pory, klienci planujący zakup Avensisa z mocnym dieslem skazani byli auto napędzane 150-konnym 2.2 D-4D. Z powodu akcyzy nakładanej na samochody z silnikami o pojemności 2 litrów, jego cena nie była jednak atrakcyjna. Polski oddział Toyoty wpadł na pomysł, jak ten problem ominąć. Z pomocą przyszedł moduł zwiększający moc dla dobrze już znanej, 124-konnej jednostki 2-litrowej.
2.0 D-4D ze wspomnianym modułem generuje moc 150 koni mechanicznych i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Avensis napędzany tak przyprawionym silnikiem rozpędza się do setki w czasie 9,2 sekundy. To o 0,7 sekundy szybciej niż bazowa odmiana 124-konna i tak samo szybko, jak wariant z silnikiem 2.2 D-4D.
Nowy Avensis czy używany Passat. Sprawdź ceny
Jak zapewnia producent, moduł zwiększający potencjał silnika jest dla niego całkowicie bezpieczny. Samochody wyposażone w fabrycznie "podkręconego" diesla objęte są standardową, 3-letnią gwarancją z limitem przebiegu 100 000 km.
Najtańszy wariant Avensisa ze 150-konnym 2.0 kosztuje 99 900 zł. To sedan w wersji Active, standardowo wyposażony m.in. w przednie i boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, poduszkę kolanową kierowcy, kurtyny powietrzne, manualną klimatyzację, elektrycznie regulowane szyby z przodu, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, system audio CD/MP3 z sześcioma głośnikami i złączem Bluetooth, światła do jazdy dziennej, wielofunkcyjną kierownicę, 16-calowe, stalowe obręcze kół oraz kierownicę i gałkę dźwigni zmiany biegów wykończone w skórze.