MG 3 dopłynął do ojczyzny dziadków

Trwają intensywne przygotowania do uruchomienia produkcji MG 3 w angielskiej fabryce w Birmingham. Sprzedaż rusza we wrześniu

Chiński powrót Forda Escorta

MG 3 nie jest nową konstrukcją. Narodził się w Chinach, gdzie zaprezentowano go po raz pierwszy w 2010 roku podczas salonu w Pekinie, a do produkcji trafił wiosną 2011 r. Z naszego punktu widzenia ciekawsze jest zaistnienie tego samochodu w warunkach europejskich. Chińczycy z SAIC Motor (właściciel marki MG) nie chcą obchodzić europejskich przepisów i sukcesywnie dostosowują swoje konstrukcje do naszych standardów. Co więcej, żeby uciec przed wizerunkiem samochodów "made in China" SAIC otworzył fabrykę w mieście Birmingham. Od kwietnia zeszłego roku wyjeżdża z niej MG 6, a już niedługo dołączy do niego małe MG 3.

MG 3 jest samochodem segmentu B, więc będzie musiał stawić czoła silnej konkurencji w postaci Forda Fiesty, Peugeota 208, czy Renault Clio. Może to być dość trudne przy klasycznym podejściu do sprzedaży aut, więc MG wzięło przykład z Mini, Citroena DS3, czy Fiata 500 i postawiło na indywidualizację. Oprócz typowej oferty obejmującej 10 kolorów nadwozia, 3 pakiety wyposażenia, czy różne wzory felg klient będzie mógł zamówić jeden z 10 pakietów graficznych, czy lusterka boczne w innym niż nadwozie kolorze.

W kwestii napędu nie ma żadnego wyboru. Jedynym silnikiem napędzającym europejską wersję będzie benzynowe 1.5 VTi-Tech o mocy 105 KM, współpracujące z ręczną skrzynią o pięciu przełożeniach. Moc jest zachęcająca, podobnie jak wyposażenie. Małe MG będzie wyposażone w klimatyzację, zestaw stereo z sześcioma głośnikami i wejściem USB, czy automatyczne światła i wycieraczki.

Na razie nic nie wskazuje na to, żeby SAIC miała plany wprowadzenia MG na pozostałe rynki europejskie.

Sprawdź ile kosztuje nowa Honda

Więcej o: