Studyjna wersja Peugeota RCZ R zadebiutowała podczas ubiegłorocznych targów w Paryżu. Producent zdradził wtedy, iż nie jest to jedynie pokazowy prototyp, ale zapowiedź modelu seryjnego, który wkrótce trafi do salonów. Wygląda na to, że moment ten zbliża się wielkimi krokami. Już w lipcu, w ramach imprezy Goodwood Festival of Speed, Peugeot pokaże ostateczne wcielenie auta.
Co o nim wiadomo? No cóż, zapowiada się naprawdę dobrze. Pod maskę trafi podkręcona odmiana świetnego silnika 1.6 THP (nota bene, jednostka ta wygrała w tegorocznym plebiscycie International Engine of the Year ), rozwijająca moc 260 koni mechanicznych. Tym samym, gorący RCZ stanie się najmocniejszym seryjnym Peugeotem w historii francuskiej marki. Inżynierowie Peugeota przygotowali też dla niego zupełnie nowe, sportowe zawieszenie, a w efektywnym wykorzystaniu potencjału silnika pomoże seryjnie montowany mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (Torsen). Od spokojniejszych odmian modelu, "erka" będzie się wyróżniać m.in. dzięki aluminiowym obręczom kół o unikalnym wzorze.
Do salonów francuskiego producenta auto powinno trafić przed końcem roku.