Jak łatwo się domyślić, 2008 jest nadmuchaną wersją dobrze już znanej 208-ki . Ma taki sam rozstaw osi (254 cm), ale jest o 2 cm dłuższy (416 cm) i może pochwalić się większym, wynoszącym 16 cm, prześwitem. Bagażnik ma pojemność 354 litrów (1194 litrów po złożeniu oparć tylnej kanapy). Stylistycznie oba auta też mają wiele wspólnego. Wnętrze 2008 to właściwie kopia mniejszego modelu.
54 500 zł kosztować będzie auto napędzane trzycylindrowym, benzynowym 1.2 VTi (82 KM), sprzężonym z pięciostopniową, ręczną skrzynią biegów. Klienci szukający mocniejszego silnika benzynowego będą mogli wybrać czterocylindrowe, 120-konne 1.6 VTi, a dla zwolenników jednostek wysokoprężnych Peugeot przygotował motor 1.4 HDI (68 KM) oraz dwa warianty silnika 1.6 e-HDI (92 lub 115 KM).
Jeden z głównych konkurentów 2008 kosztuje...
W najtańszej odmianie crossovera na liście wyposażenia standardowego znajdują się m.in.: systemy ABS i ESP, czołowe poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, boczne poduszki powietrzne dla pierwszego rzędu siedzeń, kurtyny powietrzne dla obu rzędów siedzeń, reflektory z LED-owymi światłami do jazdy dziennej, światła przeciwmgłowe z funkcją doświetlania zakrętów, centralny zamek, immobiliser, regulacja kolumny kierownicy z dwóch płaszczyznach, elektrycznie sterowane szyby przednie, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne, komputer pokładowy, relingi dachowe, spojler dachowy i 15-calowe, stalowe obręcze kół. Klimatyzacja manualna wymaga dopłaty w wysokości 3000 zł, a podstawowy system audio kosztuje 1000 zł.
Auta będzie można zamawiać od połowy czerwca. 2008 będzie rywalizować m.in. z Nissanem Jukiem, Oplem Mokką (i bliźniaczym Chevroletem Traxem ) oraz inną francuską nowością w segmencie miejskich crossoverów - Renault Capturem .