Renault Scenic XMOD od 78 500 zł

W polskich salonach Renault można już kupić nową, uterenowioną odmianę modelu Scenic. Ceny auta rozpoczynają się od 78 500 zł

Renault Twin'Run Concept - nowe Twingo w ekstremalnej formie

Za taką kwotę klienci otrzymają Scenika XMOD napędzanego benzynowym, 115-konnym silnikiem o pojemności 1,2 litra, sprzężonego z sześciostopniową, ręczną skrzynią biegów. Na liście wyposażenia standardowego znajdą się m.in. systemy ABS, ESC i wspomagający ruszanie na wzniesieniu, tempomat, przednie poduszki powietrzne, poduszki boczne dla osób podróżujących na przednich siedzeniach, poduszki kurtynowe, komputer pokładowy, światła przeciwmgłowe, LED-owe światła do jazdy dziennej, wycieraczki z czujnikiem deszczu, automatyczna, dwustrefowa klimatyzacja z nawiewami w drugim rzędzie. Dopłaty nie będą wymagać również elektrycznie sterowany szyby, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka, kierownica z regulacją w dwóch płaszczyznach oraz podstawowy system audio.

Klienci będą mieli do wyboru cztery silniki. Wspomniany już 1.2 TCe o mocy 115 koni mechanicznych występuje również w wersji 130-konneja, a zwolennicy jednostek wysokoprężnych będą mogli zdecydować się, albo na 110-konne 1.5 dCi, albo nieco mocniejszy, bo 130-konny silnik o pojemności 1,6 litra. Wszystkie jednostki standardowo współpracują z sześciobiegowymi skrzyniami ręcznymi. Mniejszy z diesli występuje również w wersji z dwusprzęgłową przekładnią automatyczną (dopłata w wysokości 6 tys. złotych).

Renault Scenic XMODRenault Scenic XMOD Fot. Renault

Dla przypomnienia, to nie pierwsza "przełajowa" odmiana francuskiego minivana. Niektórzy z Was z pewnością pamiętają pierwszą generację modelu z dopiskiem RX4 czy Scenica II Conquest. Podobnie jak w przypadku protoplastów, nowe auto również uzbrojono w zderzaki z ochronnymi panelami z czarnego plastiku oraz dodatkowe listwy na drzwiach i nadkolach. Aby ułatwić podróżowanie po bardziej wymagających drogach, zwiększono również prześwit. Charakterystycznym elementem minivana z dopiskiem XMOD są także srebrne relingi dachowe.

Chociaż Scenic XMOD jest autem przednionapędowym, w trudniejszych warunkach można skorzystać z systemu Grip Xtend. Za pośrednictwem pokrętła znajdującego się w konsoli centralnej, można wybrać jeden z trzech predefiniowanych trybów pracy układu: Road, Loose Ground oraz Expert, przeznaczonych do jazdy po asfalcie, luźnych nawierzchniach i bardziej wymagających drogach.

Szukasz używanego Renault? Jest z czego wybierać

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.