Peugeot 208 GTi ma 200 KM, co jest mocą nie do pogardzenia w tej klasie. Ale to i tak pikuś w porównaniu do wyczynowej wersji 208 T16, która korzysta z silnika stworzonego dla koncepcyjnego Peugeota 908. Moc to 875 KM, a masa własna to... 875 kg, co daje doskonały stosunek mocy do masy wynoszący 1.
Osiągi zapierają dech w piersiach. Setka po 1,8 s, dwieście po 4,8 s, a siedem sekund wystarczy, by 208 T16 pędził już z maksymalną prędkością 240 km/h.
Testy odbyły się w Ventoux, gdzie najwyższy punkt jest 1 909 m npm. Pikes Peak może pochwalić się wysokością 4301 m, ale warunki klimatyczne są bardzo zbliżone. Jak wypadły pierwsze próby? Na to pytanie odpowie wideo.
Testy na Pikes Peak rozpoczną się 8 czerwca, a sam wyścig odbędzie się 30 czerwca.